Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Analiza danych, Big Data

Naukowe podejście do pozycjonowania stron według frameworku Semcore

13 kwietnia 2022 6 min czytania
Naukowe podejście do pozycjonowania stron według frameworku Semcore

Stosunkowo trudno znaleźć w sieci badania lub specjalistyczne analizy, które w naukowy sposób podejdą do procesu pozycjonowania stron, efektów tej strategii lub poszczególnych technik stosowanych w ramach poprawy widoczności serwisów internetowych w Google.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST SEMCORE

Semcore zdecydowało się stworzyć taką pracę na własną rękę – przy wykorzystaniu wiedzy własnego zespołu oraz grona zewnętrznych ekspertów, którzy wnieśli indywidualny insight w postaci opinii i wniosków. Całość zebrano w obszernym studium przypadku przedstawiającym proces pozycjonowania strony semcore.pl na bazie naukowego frameworku.

Cel badawczy oraz publikacja studium przypadku pozycjonowania stron

Semcore jest agencją, która tworzy i wdraża strategię SXO (SEO+UX) dla klientów przede wszystkim e‑commerce. Aby dowieść swoich umiejętności oraz stworzyć wiarygodne RTB, organizacja zdecydowała się na pozycjonowanie firmowej strony internetowej: semcore.pl. Takie przedsięwzięcie jest o tyle trudne, że na frazy związane bezpośrednio z SEO w Google konkurują witryny, które są zarządzane przez inne agencje. W efekcie zbudowanie widoczności na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe pozostaje szczególnie wymagające – zarówno pod kątem wiedzy, czasu, jak i budżetu.

Podjęte działania, opis strategii oraz uzyskane efekty dostępne są w case study opublikowanym bezpośrednio na stronie semcore.pl. Agencja zdecydowała się na taki krok, aby edukować biznesy, marketerów i pozycjonerów z zakresu SEO, prezentując praktyczne rozwiązania oraz techniki, które są skuteczne. Do stworzenia tego projektu Semcore wykorzystało autorski framework – jego ideą było zebranie wiedzy o pozycjonowaniu (teoretycznej i praktycznej) w jednym miejscu.

Podłoże teoretyczne pozycjonowania stron

Framework pozycjonowania strony semcore.pl opierał się przede wszystkim na uporządkowaniu wiedzy teoretycznej. Co mówią liczby? Agencja przestudiowała 39 książek, 23 kursy SEO, 47 zagranicznych publikacji od łącznie 70 autorów. W kontekście podłoża teoretycznego nie mogło zabraknąć również prac ze środowiska uniwersyteckiego. Zbudowanie wiedzy merytorycznej było kluczowe pod kątem opracowania kompleksowej strategii SEO, która przyniesie efekty.

Dokładnej weryfikacji poddano także wskazówki dla webmasterów publikowane przez Google. To absolutna podstawa w pozycjonowaniu, a informacje zawarte w oficjalnej dokumentacji stanowią najwiarygodniejsze źródło wiedzy dla właścicieli stron internetowych, pozycjonerów i marketerów.

Badania jako podstawa strategii SEO

Kolejnym etapem naukowego frameworku było opracowanie własnych badań na podstawie wiedzy, która została zaczerpnięta z publikacji teoretycznych. Dlaczego Semcore zdecydowało się na taki krok? Agencja chciała sprawdzić, jak pozycjonują się inne strony internetowe, aby w ten sposób zbudować własną strategię SEO. Kluczowe jednak było zbadanie branż, które są obarczone największą konkurencyjnością w wyszukiwarce Google. Wyselekcjonowano 10 różnych gałęzi rynku, a następnie grono ekspertów poddało je gruntownej analizie.

Na tym etapie realizowane przez Semcore badania jeszcze się nie skończyły. Następnym krokiem było przeanalizowanie branży pozycjonowania (konkurencji) – bo kto inny lepiej dba o SEO niż agencje świadczące usługi w tym zakresie?

W badaniu brało udział 18 firm, które notowały wysoki poziom widoczności na frazy związane z pozycjonowaniem. Co dokładnie analizowano? Na tapetę wzięto najważniejsze czynniki, których zestawienie opracowano na bazie podłoża teoretycznego.

W ten nieszablonowy sposób Semcore wyciągnęło wnioski na temat pozycjonowania, których prawidłowość została potwierdzona teorią i praktyką. Następnie możliwe było przygotowanie strategii SEO dla domeny semcore.pl. Wstępnie zakładano, że pozycjonowanie firmowego serwisu będzie kosztować około milion złotych, a osiągnięcie satysfakcjonujących wyników zajmie mniej więcej trzy lata. Czy cel udało się zrealizować?

Efekty naukowego podejścia w Semcore

Analiza materiałów merytorycznych oraz wyniki przeprowadzonych badań pozwoliły w efektywny sposób skupić się na trzech podstawowych aspektach pozycjonowania strony. Konieczne było znalezienie „złotego środka” pomiędzy contentem, linkami oraz optymalizacją. Istotny okazał się także marketing wraz z warstwą UX witryny semcore.pl. To działania w tych obszarach odpowiadają za wyniki, jakie zanotowała firmowa domena.

Ostatecznie – po roku pozycjonowania – Semcore osiągnęło koronę SEO, czyli pozycję TOP1 w wyszukiwarce Google na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe:

  • SEO,

  • pozycjonowanie,

  • pozycjonowanie stron.

Efektem naukowego podejścia Semcore do pozycjonowania firmowej strony internetowej jest wzrost ruchu organicznego o ponad 1300% – wynik ten wpłynął na sprzedaż organizacji (+200% r/r). Witryna zaczęła wyświetlać się w wyszukiwarce Google na wartościowe frazy kluczowe związane nie tylko z SEO, ale także szeroko pojętym marketingiem internetowym.

Wszystkie wyniki uzyskane dzięki strategii SEO wraz z całym procesem pozycjonowania oraz metodologią przeprowadzonych badań zostały zamieszczone w case study na stronie semcore.pl.

Publikacja ukazała się wraz z premierą SemcoreLAB. To platforma o charakterze R&D (Research & Developement) stworzona z myślą o projektowaniu i wdrażaniu innowacji z zakresu marketingu internetowego. Koncepcją tej inicjatywy jest wykorzystywanie zbudowanych rozwiązań podczas wdrażania strategii SXO dla klientów Semcore. W efekcie podejmowane działania będą jeszcze skuteczniejsze, przynosząc realne wyniki w postaci wyższego współczynnika konwersji. Jednocześnie SemcoreLAB to miejsce dla młodych talentów, które chcą postawić na efektywną edukację, rozwijając się pod okiem ekspertów.

Studium przypadku wizualizujące proces pozycjonowania udowadnia, że naukowy framework opracowany przez Semcore przełożył się na osiągane rezultaty – a konkretnie na wzrost w wyszukiwarce. Jednocześnie autorzy chętnie dzielą się pozyskaną wiedzą, doświadczeniami oraz uzyskanymi dzięki metodologii badawczej wnioskami. To praca, która jest źródłem wartościowej wiedzy o SEO dla przedsiębiorców, pozycjonerów oraz marketerów.

Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!