Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Komunikacja
Magazyn (Nr 7, luty - marzec 2021)

Miejsce, które integruje ludzi i technologie

1 lutego 2021 7 min czytania
Miejsce, które integruje ludzi i technologie

Streszczenie: Biuro Honeywell w Katowicach łączy przytulność domu z dynamiką miejsca pracy. Stylistyka wnętrz nawiązuje do przemysłowej historii miasta, wykorzystując elementy ze stali, siatki i kratownice przypominające struktury fabryczne. Materiały takie jak beton, drewno i stal podkreślają industrialny charakter przestrzeni. Układ biura został zaprojektowany z myślą o modułowości i efektywności, co sprawia, że przypomina ono maszynę. Z każdego stanowiska pracy jest blisko do punktu druku, coffee pointu, toalety czy sal konferencyjnych.

Pokaż więcej

Biuro Honeywell w Katowicach to przykład spójnego projektu, któremu od początku przyświecał główny cel – integracja. Przejawia się ona zarówno w samej aranżacji biura, oferującej wiele przestrzeni do pracy wspólnej, jak i w sposobie funkcjonowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Partnerem materiału jest Signify.

Biuro Honeywell łączy przytulność domu z dynamiką miejsca pracy, a jego stylistyka nawiązuje do charakteru miejsca, w jakim się znajduje. „Katowice były dawniej miastem przemysłowym. W projekcie jest zatem dużo elementów ze stali, które tworzą siatki i kratownice nawiązujące do struktury budynków fabrycznych. Industrialny charakter przestrzeni dodatkowo podkreślają materiały wykończeniowe, takie jak beton, drewno i stal. Układ funkcjonalny biura projektowaliśmy natomiast z myślą o tym, aby był on jak najbardziej modułowy, efektywny i z tej perspektywy przypomina on maszynę” – opowiada Paweł Koliński z firmy Trzop Architekci.

Jedno biuro, wiele potrzeb

Biuro oferuje także wiele form przestrzeni do pracy wspólnej, które mają wspierać integrację pracowników. Już mijając recepcję, możemy dostrzec szereg wygodnych kanap ze stolikami, które tworzą ciąg otwartych, ale jednocześnie lekko odizolowanych kącików do pracy.

Części wspólne stanowią aż 40% całej powierzchni biura. Nie brakuje wśród nich przyjaznych przestrzeni do pracy zespołowej. Zachęcają do interakcji, jednocześnie gwarantując komfort pracy tym, którzy potrzebują ciszy. Wszystko dzięki wydzielonym pomieszczeniom przeznaczonym na pracę w skupieniu, których łącznie w biurze jest około trzydziestu. Oprócz tego na powierzchni ok. 6000 metrów kwadratowych znajdziemy 20 sal konferencyjnych, liczne strefy kreatywności, strefy relaksu, kąciki kawowe i oczywiście przestronne powierzchnie open space” – wyjaśnia Facility Manager, odpowiedzialny za zarządzanie biurem Honeywell.

Inteligentny budynek dzięki technologii Honeywell oraz Signify

Nowe biuro stanowi też przykład zastosowania najnowszych technologii inteligentnych budynków, zaprojektowanych w celu zapewnienia pracownikom większego komfortu i produktywności. Wykorzystane w budynku rozwiązanie Signify Interact oraz szeroka gama systemów z portfolio technologii budynkowych Honeywell pozwoliły stworzyć jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie biur w regionie.

Korzyści, z jakimi wiąże się integracja przestrzeni biurowej na poziomie technologii, doświadczamy także podczas rezerwacji pomieszczeń. Wybraną salę można zarezerwować z poziomu panelu dotykowego na ścianie lub poprzez aplikację mobilną Honeywell.

„Do aplikacji na bieżąco spływają powiadomienia na temat tego, co dzieje się w biurze. Aktualnie są wśród nich również powiadomienia o obowiązujących procedurach bezpieczeństwa oraz wydarzeniach. Dodatkowo aplikacja zastępuje kartę kontroli dostępu – użytkownik otwiera swoim smartfonem drzwi i bramki, aktywuje wjazd windy na wybrane piętro – oczywiście zgodnie z uprawnieniami nadanymi w systemie kontroli dostępu – a nawet rezerwuje sale konferencyjne. Ponadto, dzięki danym z inteligentnych sensorów systemu oświetlenia Signify Interact, aplikacja będzie rozbudowana o wewnętrzną nawigację” – tłumaczy Klaudiusz Stefanowski z Honeywell.

Panele sterujące w salach pozwalają dopasować atmosferę i warunki panujące we wnętrzu do oczekiwań użytkowników. Możemy zarządzać roletami, temperaturą, systemem audio‑wideo oraz oświetleniem. Oprawy komunikują się ze sobą bezprzewodowo, co pozwala ograniczyć koszty poniesione na infrastrukturę. Każda oprawa wyposażona jest w multifunkcyjny sensor, który kontroluje poziom światła, a także dostarcza informacje o temperaturze, poziomie wilgotności czy zajętości pomieszczenia. Dane z czujników są wysyłane do chmury, a następnie przetwarzane w platformie Interact. Dzięki temu, logując się do platformy, możemy sprawdzić poziom energii zużywanej przez oświetlenie, a także zweryfikować, w jakim stopniu biuro jest wykorzystywane. Platforma zapewnia również tzw. mapy ciepła, dzięki którym jesteśmy w stanie zanalizować stopień wykorzystania biura oraz oszacować liczbę pracowników korzystających z poszczególnych przestrzeni. W czasie pandemii jest to wykorzystywane do kontrolowania przestrzegania procedur związanych z zachowaniem dystansu społecznego.

Inteligentne oświetlenie zwiększa produktywność i redukuje koszty

Jednym z najbardziej zaawansowanych aspektów biura jest inteligentny system oświetlenia dostarczony w ramach strategicznej współpracy pomiędzy Signify i Honeywell. System oświetlenia Signify Interact integruje się z rozwiązaniami Honeywell na kilku poziomach, od aplikacji dla pracownika, poprzez BMS (Building Management System) Honeywell EBI, aż po platformę analityki Honeywell Forge.

„Honeywell Forge to otwarta i skalowalna, chmurowa platforma analityki, rozwiązanie typu Enterprise Performance Management SaaS (software‑as‑a-service). Pobiera dane z różnych źródeł i systemów, w tym z BMS oraz Interact, a następnie analizuje je, posługując się technologiami z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Wyniki są prezentowane w formie intuicyjnych schematów i wykresów. System diagnozuje również ewentualne nieprawidłowości w budynku” – objaśnia Anna Cichońska z Honeywell.

Współpraca o ogromnym potencjale

Nowoczesne biuro Honeywell to dopiero początek rozwoju współpracy Honeywell i Signify. Honeywell planuje również implementację urządzeń do dezynfekcji UV‑C w biurach nowej hali produkcyjnej. Według badań, których wyniki zaprezentowała w 2020 roku firma Signify (we współpracy z Uniwersytetem Bostońskim), promieniowanie UV‑C skutecznie unieszkodliwia wirusy SARS‑CoV‑2. Jednocześnie urządzenia UV‑C neutralizują inne szkodliwe drobnoustroje, a zatem rozwiązanie to może pomóc nie tylko w walce z koronawirusem, ale także sezonową grypą. W testach laboratoryjnych urządzenia UV‑C firmy Signify zredukowały w niecałe 9 sekund zakaźność wirusa SARS‑CoV‑2 na testowanej powierzchni do poziomu poniżej wykrywalności.

„W ramach inicjatywy Honeywell »Zdrowe budynki« planujemy  zainstalować w naszym nowym zakładzie produkcyjnym systemy Signify UV‑C oraz system Honeywell Thermorebellion, odpowiadający za wykrywanie podwyższonej temperatury ciała lub braku wymaganego sprzętu ochrony osobistej. Chcemy w ten sposób zapewnić pracownikom i klientom najwyższe standardy bezpieczeństwa” – zapowiada Szymon Pudlik z Honeywell.

Szacuje się, że rynek technologii budynkowych już dziś przekracza globalnie wartość ponad 20 miliardów dolarów. Poziom inwestycji w ten obszar jest porównywalny do tego, który obserwowaliśmy w branży fintech kilka lat temu. Ma to bezpośredni związek z tym, w jaki sposób żyjemy – ponad 90% czasu spędzamy w budynkach.

Wychodząc z biura Honeywell w Katowicach, ma się poczucie, że jest to przestrzeń, do której chce się wracać. Daleko jej do zimnych, typowych aranżacji typu open space. Jest wręcz przeciwnie – wszystkie zastosowane rozwiązania i technologie są skoncentrowane na pracowniku i jego naturalnych potrzebach.

PRZECZYTAJ GŁÓWNY RAPORT POŚWIĘCONY TEMATYCE BIUROWEJ »

Nowe funkcje biur w normalności 2.0 

Tomasz Kulas PL

Na początku musimy zdać sobie sprawę z podstawowego faktu – powrót do biur takich, jakie znamy i pamiętamy jeszcze z początku 2020 roku, nie nastąpi już nigdy. Nawet jeśli zapewnimy pracownikom pełne bezpieczeństwo sanitarne czy zaszczepimy całe społeczeństwa, powrót do biur przeszłości stał się po prostu niemożliwy. Dlatego powinniśmy jak najlepiej przygotować się do przekształcenia tradycyjnych pomieszczeń w prawdziwe biura przyszłości.

Tematy

Może Cię zainteresować

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!