Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Premium
Komunikacja
Magazyn (Nr 22, luty - marzec 2024)

Jak AI pomaga odróżnić dobrych od złych

1 lutego 2024 25 min czytania
Sam Ransbotham
Shervin Khodabandeh
Jak AI pomaga odróżnić dobrych od złych

Streszczenie: Airbnb wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do wykrywania podejrzanych rezerwacji, chroniąc zarówno gospodarzy, jak i gości przed oszustami. Naba Banerjee, odpowiedzialny za zaufanie i bezpieczeństwo na platformie, wyjaśnia, że zespół analizuje dane użytkowników, aby przewidywać potencjalne zagrożenia i minimalizować ryzyko. Dzięki tym technologiom Airbnb stara się zapewnić autentyczność ofert oraz bezpieczeństwo transakcji.

Pokaż więcej

O tym, jak uczenie maszynowe pomaga platformie do krótkoterminowego wynajmu wykrywać podejrzane rezerwacje, chroniąc gospodarzy oraz gości przed oszustami, opowiada Naba Banerjee z Airbnb w rozmowie z autorami podcastu Me, Myself, and AI, Shervinem Khodabandehem i Samem Ransbothamem. Przedstawiamy zredagowany zapis tej rozmowy.

Wydaje mi się, że większość słuchaczy zna Airbnb, ale opowiedz nam krótko o firmie i jej działalności.

Airbnb to miejsce, gdzie można budować sieć kontaktów, relacje i czuć się częścią większej społeczności. Miliony właścicieli nieruchomości, czyli gospodarzy, otwierają drzwi swoich domów, zapraszając do nich zupełnie obcych ludzi, dzięki czemu ty, ja i nasze rodziny możemy podróżować po egzotycznych miejscach, a zamiast za‑trzymywać się w hotelach, mamy możliwość prawdziwego zanurzenia się w lokalnej kulturze. Czasami, gdy ma się naprawdę dużo szczęścia, trafia się do domu, w którym mieszkają gospodarze i oferują prawdziwą gościnę, a to daje niezwykłe poczucie wspólnoty. W dzisiejszym świecie, gdzie jest coraz więcej izolacji i coraz mniej głębokich relacji, czerpię ogromną radość z tego, że pracuję w firmie, która sprzyja umacnianiu więzi między ludźmi. A mój zespół, odpowiedzialny za zaufanie i bezpieczeństwo na platformie Airbnb, zajmuje się całą ścieżką klienta, od momentu zakładania konta w Airbnb. Czasami zdarza się, że coś pójdzie nie tak, bo np. ktoś może założyć fałszywe konto albo przejąć kontrolę nad cudzym. Mieszkanie albo dom, który znalazłeś, mogą być „fałszywe”; opinie innych gości, które czytasz, nie zawsze są autentyczne. Nasza praca polega na tym, żebyś ty mógł cieszyć się fantastycznymi wakacjami, a gospodarz mógł skupić się na jak najlepszym podjęciu gości. Więc próbujemy przewidzieć niektóre z tych zagrożeń i im przeciwdziałać, a także minimalizować ryzyko ich wystąpienia w przyszłości. Mój zespół wykorzystuje technologię oraz dane po to, by dodać odrobinę magii do ścieżki użytkownika.

Jak coś pójdzie nie tak, to wszyscy czytamy i słyszymy o tym w wiadomościach. Ile jest negatywnych przypadków wśród tych niezliczonych transakcji, które realizuje twoja platforma?

Zostało 92% materiału do przeczytania

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Kup subskrypcję
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!