Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Analityka i Business Intelligence
Polska flaga

5 tekstów na temat widoku klienta 360

1 lipca 2022 5 min czytania
5 tekstów na temat widoku klienta 360

Streszczenie: Widok klienta 360 to pojęcie, które zyskuje na znaczeniu w kontekście zarządzania relacjami z klientami (CRM). Korzystając z narzędzi analitycznych, organizacje mogą uzyskać pełniejszy obraz zachowań i preferencji swoich klientów, co pozwala na bardziej spersonalizowane działania marketingowe i lepsze dopasowanie oferty. Takie podejście pozwala nie tylko na zwiększenie satysfakcji klienta, ale również na poprawę efektywności sprzedaży. Kluczowe jest gromadzenie danych z różnych źródeł, takich jak interakcje z marką, historia zakupów, czy preferencje wyrażone w sieci. Zintegrowane podejście do danych umożliwia lepsze prognozowanie potrzeb klientów oraz szybsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Jednak wdrożenie systemu CRM, który wspiera widok 360, wiąże się z wyzwaniami związanymi z ochroną prywatności danych oraz koniecznością koordynowania działań w firmie, aby utrzymać spójność informacji.

Pokaż więcej

Firmy, które w czasach kryzysu naprawdę odpowiadają na potrzeby klientów, mają szansę na wzmocnienie relacji z nimi.

Widok klienta 360 stopni odnosi się do informacji o gromadzonych przez firmę w celu zaoferowania mu spersonalizowanej obsługi. Obejmuje dane z każdej interakcji klienta, takiej jak rozmowa telefoniczna, zapytanie na stronie, zakupiony produkt, anulowane zamówienie, a także prawdopodobieństwo wystąpienia możliwości biznesowych z klientem w przyszłości. Widok 360 stopni klienta staje się coraz bardziej istotny dla każdej organizacji, ponieważ zapewnia zintegrowany widok danych klienta ze wszystkich stosowanych narzędzi, technologii i aplikacji.

Przedstawiamy najważniejsze dane dotyczące personalizacji doświadczeń zakupowych klientów, które umożliwia widok klienta 360°, a także 5 tekstów poświęconych tej tematyce. Ich lektura pozwoli na lepsze zrozumienie, w jaki sposób użytkować dane klientów – z korzyścią dla konsumentów i dla firmy.

  • 66% konsumentów oczekuje, że marki będą rozumieć ich indywidualne potrzeby. Dlatego zrozumienie, czego chcą twoi klienci, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu personalizacji marketingu (dane za Salesforce).

  • 70% konsumentów twierdzi, że to, jak dobrze firma rozumie ich indywidualne potrzeby, wpływa na ich lojalność. Jeśli celem twoich działań marketingowych jest zdobycie lojalności klientów wobec marki, upewnij się, że dokładnie rozumiesz swoich klientów (dane za Salesforce).

  • 71% klientów jest sfrustrowanych bezosobowymi doświadczeniami zakupowymi. Klienci oczekują personalizacji podczas zakupów online i denerwują się, gdy marki jej nie dostarczają (dane za Segment).

  • 42% klientów jest sfrustrowanych przez niespersonalizowane treści. Personalizacja treści nie jest tak łatwa do wdrożenia, jak tworzenie rekomendacji produktów, ale jest równie ważna (dane za Adobe).

  • 72% klientów deklaruje, że będzie angażować się tylko w spersonalizowane wiadomości. Personalizacja wiadomości to niezawodny sposób na zwiększenie zaangażowania (dane za SmarterHQ).

1. Jak zrozumieć prawdziwe potrzeby, czyli widok klienta 360° w praktyce

W tworzeniu spersonalizowanej, dopasowanej do potrzeb konkretnego odbiorcy oferty warto kierować się zaawansowaną analizą danych. Nieoceniona pozostanie jednak rozmowa i wsłuchanie się w potrzeby klienta w celu znalezienia dla niego jak najlepszych rozwiązań. Tym bardziej że w branży marketingowej maksyma: „Zadowolony klient powie o firmie trzem znajomym, niezadowolony – dziesięciu”, chyba nigdy się nie zdezaktualizuje. Co więcej, zadowolony klient chętniej korzysta z większej liczby produktów danej marki, a także jest wobec niej bardziej lojalny. Budowanie optymalnego, szerokiego widoku 360° staje się zatem koniecznością.

2. Cyfrowy klient wymusza zmianę

Jeszcze kilka lat temu mantra o tym, że „dobry produkt sam się obroni”, była jak najbardziej prawdziwa. W dzisiejszym świecie masowość i powszechny dostęp do towarów, choćby z drugiego krańca świata, sprawiają, że nawet najlepsze produkty nie są w stanie w pełni zaspokoić potrzeb klientów. Jak wynika z badania How Customer Service Trends Are Changing in 2019: Highlights from the New State of Service Report, zrealizowanego przez firmę Salesforce, aż 80% konsumentów uważa, że doświadczenie kontaktu z firmą (ang. customer experience) jest tak samo ważne, jak jakość jej produktu.

3. Kim dzisiaj jest twój klient i czego potrzebuje?

Handel, praca, życie codzienne – w ciągu ostatnich lat we wszystkich tych obszarach zaszły ogromne zmiany, z dużym naciskiem na aktywność w wymiarze cyfrowym. Kolejnych można się spodziewać wkrótce, bo po pierwsze, wciąż odczuwamy skutki ekonomiczne dwuletniej pandemii, takie jak zerwane łańcuchy dostaw i inflacja, a po drugie, coraz mocniej dotyka nas wojna za wschodnią granicą, fale migracyjne i nowa struktura rynku pracy. Po trzecie, przyspieszona transformacja cyfrowa zmienia formy interakcji klientów z markami. Wszystko to sprawia, że współczesny biznes często nie wie, czego klienci obecnie potrzebują i jaki sposób kontaktu z marką jest dla nich najbardziej pożądany.

4. Pełny obraz relacji z klientem

W większości przypadków koncepcja widoku 360° zakłada zebranie kompleksowych informacji o kliencie, zgromadzenie ich w jednym miejscu – co z kolei zapewnia błyskawiczny dostęp do danych oraz możliwość przygotowania i przedstawienia (na ich podstawie) spersonalizowanej oferty odpowiadającej na potrzeby danego konsumenta. Przykładem skutecznej realizacji tych założeń jest wdrożenie Platformy Salesforce przez firmę Craftware – w jednej z największych firm z branży ubezpieczeniowo finansowej o globalnym zasięgu.

5. Technologia w służbie człowieka, czyli 360° w praktyce

We współczesnym marketingu rozumienie klienta to absolutna podstawa. Podążając za tą myślą, należy wdrożyć narzędzia umożliwiające zbadanie potrzeb klientów i realizację ich celów w przyszłości – tzw. projektów, które następnie są rejestrowane w systemie. Jak to wygląda w praktyce?

Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!