Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Strefa Start-upów 

W „Strefie Start‑upów” prezentujemy innowacyjne polskie firmy, rozwiązujące problemy współczesnego świata – w tym wyzwania, z którymi mierzy się szeroko rozumiany biznes – za pomocą kreatywności i technologii. Tym razem przedstawiamy pięć firm z sektora e‑commerce, ponieważ to właśnie tam w dużej mierze przeniósł się handel w czasie pandemii.

PRZECZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI PDF

1. Synerise – innowacyjne rozwiązania marketingowe, oparte na sztucznej inteligencji (AI) i przetwarzaniu danych w czasie rzeczywistym. Opracowane przez Synerise narzędzia pomagają m.in. w automatyzacji marketingu, analizie biznesowej i zarządzaniu wydajnością przychodów. System Synerise umożliwia przede wszystkim gromadzenie danych o kliencie z wielu źródeł (online i offline), analizowanie ich i wyciąganie wniosków związanych z optymalizacją procesów biznesowych. Rozwiązanie jest skierowanie głównie do branży retail i e‑commerce, ale i sektora bankowego czy motoryzacyjnego. Warto dodać, że klientami Synerise są m.in. Żabka (firma brała udział w procesie tworzenia aplikacji Żappka), Orange czy mBank.

Jaki problem rozwiązuje Synerise? Zbieranie danych o klientach i śledzenie ich ścieżki zakupowej, gdy korzystają z wielu kanałów komunikacji, zarówno online, jak i offline, stanowi nie lada wyzwanie dla marketerów czy handlowców. Synerise umożliwia zarejestrowanie każdego działania konsumenta niezależnie od tego, jaki kanał komunikacji wybrał. Robi to w celu personalizowania kampanii marketingowych. Ponadto udostępnia swoje rozwiązanie o nazwie Persooa, oferując innym firmom personalizację i marketing automation w 30 dni „pod klucz”.

2. Survicate – oprogramowanie ankietowe i NPS (Net Promoter Score), które pozwala za pomocą dyskretnych ankiet sprawdzać opinię osób odwiedzających daną witrynę. Jest ono zaprojektowane w taki sposób, aby przeprowadzana ankieta stała się naturalną częścią doświadczania danej marki w sieci. Dzięki temu, że oferuje wiele opcji pozyskiwania opinii, przedsiębiorstwa korzystające z oprogramowania mogą dostosować konkretny wariant do swojej grupy docelowej. Przykładowo serwis Brainly zdecydował się przeprowadzić ankietę wśród swoich użytkowników (uczniów w wieku 13–19 lat), wyświetlając im okienko z pytaniami podczas sesji użytkownika w serwisie. Dzięki dopasowaniu sposobu analizy satysfakcji Brainly jest w stanie zebrać obecnie mniej więcej trzy tysiące ankiet w ciągu zaledwie godziny.

Jaki problem rozwiązuje Survicate? Wiele firm mierzy się z wyzwaniem związanym ze skutecznym mierzeniem satysfakcji swoich klientów. Istnieje wiele metod takiego pomiaru, m.in. bezpośredni kontakt z konsumentem czy wysyłanie ankiet za pośrednictwem e‑maili. Jednak klient nie zawsze odbierze telefon, a tworzenie ankiet bywa czasochłonne. Survicate rozwiązuje ten problem poprzez oferowanie oprogramowania do zarządzania ankietami, serwerem NPS i informacjami zwrotnymi, które pomaga firmom gromadzić więcej opinii klientów i zapewniać lepszą obsługę klienta.

3. Cux – narzędzie analityczne wykorzystujące uczenie maszynowe (machine learning) do automatyzacji doświadczenia użytkownika (user experience – UX). Pozwala na zidentyfikowanie elementów, które wpływają na hamowanie konwersji. Cux umożliwia poznanie zachowań i doświadczeń klientów, zrozumienie poszczególnych segmentów konsumentów, ale i wykrycie nieuczciwych partnerów na stronach i w aplikacjach internetowych. W przeciwieństwie do innych tego typu narzędzi oferuje podgląd całej wizyty klienta, a nie pojedynczych sesji – co ułatwia opracowanie wniosku, jakie elementy strony czy aplikacji wpływają na zadowolenie konsumenta, a w których miejscach jego doświadczenia są negatywne. Start‑up wspiera swoich klientów (w tym m.in. T‑Mobile) już w 102 krajach.

Jaki problem rozwiązuje Cux? Analiza zachowań konsumentów to sposób ich poznania. Cux umożliwia przeprowadzenie takiej analizy. Rozwiązanie nie tylko zbiera dane i pokazuje wartości metryczne, ale pomaga zrozumieć, co kryje się za konkretnymi danymi. Bazując na analizie wzorców zachowań i doświadczeń, ułatwia opracowanie rozwiązań problemów klientów, które mogą zaaplikować w swojej firmie.

4. Feedink – narzędzie do tworzenia i zarządzania tzw. product feed, czyli plikami produktowymi, zawierającymi opisy i atrybuty towarów umieszczanych w ofertach danego sklepu internetowego. Feedink ułatwia tworzenie unikatowych opisów i zarządzanie nimi za pomocą przejrzystych reguł. Feedink oferuje szablony przygotowane dla popularnych typów kanałów marketingowych oraz możliwość tworzenia indywidualnej struktury pliku produktowego, łącząc przy tym wiele źródeł danych. Narzędzie umożliwia również zarządzanie współpracą z partnerami afiliacyjnymi dzięki integracji platformy z największymi graczami, takimi jak Facebook, Google, Ceneo czy Heureka. W portfolio Feedink znajdują się takie marki, jak: Tchibo, Orange, Decathlon.

Jaki problem rozwiązuje Feedink? Automatyzuje zarządzanie plikami produktowymi, co zazwyczaj wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej, więc właścicielom sklepów online przynosi oszczędność czasu i pieniędzy. Ponadto udostępniane przez program statystyki produktów umożliwiają zidentyfikowanie działań nieprzynoszących oczekiwanych rezultatów, a co za tym idzie – szybką zmianę i dostosowywanie strategii marketingowej online.

5. MyLead – platforma pomagająca zdobywać nowych klientów dzięki tzw. marketingowi afiliacyjnemu. Narzędzie pomaga reklamodawcom promować produkty lub usługi, a wydawcy otrzymują prowizję od każdego zakupu, za instalację aplikacji, pozyskanie leadu czy płatność z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Baza MyLead liczy ponad dwa tysiące programów partnerskich. Firma działa w 160 krajach.

Jaki problem rozwiązuje MyLead? Firma ułatwia dotarcie reklamodawców do klientów za pośrednictwem wydawców serwisów internetowych. Ci ostatni otrzymują prowizję za promocję produktów lub usług – bez konieczności podpisywania umów i ustalania formalnych aspektów współpracy. Tym samym MyLead bierze odpowiedzialność za kwestie związane z rozliczeniami, weryfikacją partnerów (zarówno reklamodawców, jak i wydawców). Ponadto firma oferuje swoim klientom system szkoleń związanych z marketingiem afiliacyjnym. 


Najpopularniejsze tematy