Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Skoncentruj się na kliencie i rozwijaj swój biznes

Konsumenci oczekują dziś od marek wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Aby sprostać tym oczekiwaniom, warto korzystać z rozwiązań umożliwiających każdemu pracownikowi firmy wgląd w profile wszystkich kupujących. Dzięki temu sprzedaż jest szybsza, marketing trafia w dziesiątkę ze swoim przekazem, a obsługa jest jeszcze bardziej kompetentna. Zadowolony klient to lojalny klient, który przyspiesza rozwój firmy.

Partnerem materiału jest Salesforce

W 2020 ROKU GLOBALNE PRZYCHODY z handlu cyfrowego wzrosły o 71% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pandemia i związane z nią ograniczenia sprawiły, że konsument stał się jeszcze bardziej cyfrowy niż dotychczas, a eksperci przewidują, że kupujący utrzymają swoje przyzwyczajenia zakupowe z ubiegłego roku. Wstępne dane i analizy sugerują, że wciąż jesteśmy na wczesnym etapie przechodzenia do tzw. nowej normalności i spodziewamy się dalszego wzrostu handlu cyfrowego, ponieważ coraz więcej osób kupuje w internecie. Chociaż handel cyfrowy odnotował wzrost ruchu i sprzedaży, prawdopodobnie nie przyczyni się to do znacznego spadku sprzedaży w tradycyjnych kanałach. Niemniej dla firm, które chcą pozostać konkurencyjne na rynku, inwestycja w technologie to konieczność, a w szczególności w te rozwiązania, które poprawią doświadczenia zakupowe konsumentów.

Handel „bez głowy”

Wiodące światowe i polskie marki odchodzą od tradycyjnych systemów sprzedażowych, ponieważ są trudne w utrzymaniu i zarządzaniu, na rzecz tych innowacyjnych i bardziej ujednoliconych, jak choćby tzw. headless commerce. Jest to koncepcja stanowiąca przeciwieństwo dotychczasowych działań biznesowo‑technologicznych, które w dużej mierze polegały na zakupie (stworzeniu) jednego rozbudowanego narzędzia i dodawaniu do niego z biegiem czasu szeregu modyfikacji – co wiązało się m.in. właśnie z dużymi kosztami utrzymania. Headless commerce polega natomiast na stworzeniu szeregu niezależnych, wyspecjalizowanych aplikacji współpracujących ze sobą w ramach jednej architektury, na tzw. szynie danych.

Tradycyjne platformy handlu elektronicznego mają predefiniowane środowisko front‑endowe (interfejs graficzny) oraz beck‑endowe (baza danych, kod). Gdyby właściciel sklepu chciał, przykładowo, odświeżyć interfejs swojej witryny, musiałby również zmienić kod i bazę danych. Taka zmiana w przypadku starszych systemów sprzedażowych stanowi duże ryzyko biznesowe. Innowacyjność rozwiązania headless commerce polega natomiast na tym, że front‑end jest całkowicie oddzielony od back‑endu, dzięki czemu modyfikacje systemu są bezpieczne.

Do tej pory z headless commerce korzystały przede wszystkim duże korporacje. Jednak dziś, gdy kryzys zdrowotny wymusza tempo zmian biznesowych, również i mniejsze przedsiębiorstwa powinny rozważyć zaimplementowanie tego rozwiązania. Pomaga ono bowiem w poprawieniu doświadczenia użytkowników oraz w zapewnieniu jeszcze lepszych wskaźników satysfakcji klientów. To jednak nie jedyne korzyści wynikające wdrożenia headless commerce. Przedsawiamy te najważniejsze:
1. Lepsza adaptacja pracowników. Niektóre organizacje mogą niechętnie podchodzić do korzystania z nowych technologii ze względu na konieczność nauczenia zatrudnionych, jak z nich korzystać. Posiadanie nowoczesnej platformy handlowej wraz z prostotą headless commerce rozwiązuje ten problem, ponieważ wszyscy pracownicy mogą łatwo uzyskać dostęp do interfejsu i aktualizować go bez zaawansowanych umiejętności
2. Odpowiednie narzędzia do pracy. Headless commerce daje markom narzędzia do tworzenia niestandardowych doświadczeń, których kupujący nie mogą uzyskać nigdzie indziej. Kluczowe znaczenie mają w tym przypadku interfejsy API zapewniające skoordynowane, spójne z marką doświadczenia we wszystkich kanałach, oparte na typowych usługach handlowych, takich jak promocje czy informacje o produktach.
3. Oszczędność czasu w IT. Ponieważ zmiany w interfejsie można wprowadzać zwinnie, programiści oszczędzają czas na tego typu czynnościach. Ponadto, dzięki szablonom i rozwiązaniom partnerskim, programiści potrzebują tylko kilku kliknięć lub lekkiego kodowania, aby przyspieszyć działanie aplikacji handlowych, które zwiększają konwersję.
4. Szybkość wprowadzania na rynek. Dzięki headless commerce firmy mogą szybko wprowadzać nowe interfejsy. Reagowanie na nowy trend rynkowy można przeprowadzić szybko i przy minimalnym kosztownym rozwoju zaplecza.

Inteligentny asystent twoich pracowników

Organizacje, które wzmacniają online’owe doświadczenia klientów, tworzą coraz więcej danych na coraz większej liczbie systemów. Ta cyfrowa transformacja stwarza zapotrzebowanie na platformy technologiczne zwiększające produktywność dzięki inteligentnym, zautomatyzowanym przepływom pracy i integracji danych. Firmy, które wdrożyły już AI, zauważają ogromny zwrot z inwestycji. Przykładowo Kendo Brands, wykorzystujący rozwiązanie od Salesforce – Einstein AI, odnotował 75‑procentowy spadek liczby ręcznych zadań związanych z zapewnieniem odpowiedniej prezentacji e‑sklepu (merchandisingiem) i 10‑procentowy wzrost konwersji dzięki wyświetlaniu rekomendacji produktów w widoku koszyka. Jak mówi Michelle Sabado, menedżer ds. analityki cyfrowej i optymalizacji w Kendo Brands, teraz zamiast polegać na wcześniejszych doświadczeniach, wprowadzają innowacje, korzystając z danych predykcyjnych dostarczanych przez system. Czym jest więc Salesforce Einstein?

Przede wszystkim jest to system, który integruje technologię AI z oprogramowaniem CRM Salesforce‑as‑a- -Service (SaaS). Wykorzystuje dane zebrane na temat każdego działania użytkownika, aby umożliwić prowadzenie analizy predykcyjnej, wykorzystując przetwarzanie języka naturalnego (NLP) i uczenie maszynowe. W wypadku sprzedaży Einstein pomaga zwiększyć współczynnik sprzedanych produktów, przewidując, czy klient jest bardziej lub mniej skłonny do zakupu danego towaru. W marketingu pomaga zwiększyć przewidując, czy jest bardziej lub mniej prawdopodobne, że klient kupi dany produkt. Najnowszym i zapewne wkrótce bardzo pożądanym rozwiązaniem Salesforce Einstein jest funkcja automatycznego rozpoznawania mowy, czyli Einstein Voice. Co istotne, łączy się on zarówno z Siri, jak i Google’em czy Alexą. Einstein Voice pobiera dane z CRM i przedstawia użytkownikowi potrzebne informacje werbalnie. Pomaga też w szybkim przeglądzie codziennego harmonogramu oraz powiadamia, z którymi klientami należy się niezwłocznie skontaktować.

Spektakl najnowszych innowacji – dołącz do Dreamforce 2021

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o najnowszych rozwiązaniach technologicznych w e‑commerce, z pewnością zainteresuje cię fakt, że główna konferencja Salesforce – Dreamforce 2021 – odbędzie się w tym roku w formie hybrydowej, w dniach 21–23 września 2021 roku. Jest to spotkanie przeznaczone zarówno dla kadry kierowniczej, doświadczonych praktyków, ale i osób dopiero rozpoczynających swoją karierę technologiczną. Podczas wydarzenia swoje prelekcje wygłoszą liderzy branży, zostaną przedstawione innowacje produktowe oraz prezentacje z ekspertami Salesforce.

Bezpłatna rejestracja na wydarzenie dostępna jest pod adresem:
salesforce. com/dreamforce/

Najpopularniejsze tematy