Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Myśl strategicznie

Strategia, a nie technologia jest motorem cyfrowej transformacji – to temat raportu, który przed kilku laty przygotowały redakcja „MIT Sloan Management Review” i firma doradcza Deloitte. Teza tego opracowania stała się jeszcze bardziej aktualna w czasach kryzysu, gdy wiele firm, w obawie przed skutkami pandemii, podejmuje działania impulsywne i doraźne, zapominając o długoterminowych celach strategicznych. Wdraża pewne punktowe rozwiązania technologiczne, nie myśląc o całościowej reorganizacji biznesu.

Tymczasem właśnie strategiczne podejście w największym stopniu zwiększa szanse na przetrwanie trudnych czasów i skuteczną transformację cyfrową. Przekonanie to podziela wielu doświadczonych menedżerów, ale też liderzy spoza świata biznesu. Jednym z nich jest generał Rajmund T. Andrzejczak, szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. W publikowanym na naszych łamach artykule pt. Cyfrowa strategia na czas kryzysu przekonuje on, że historię napiszą te organizacje, które mimo pandemii nie straciły z oczu swoich długoterminowych celów strategicznych.

Właśnie takiemu długodystansowemu myśleniu w kontekście technologicznym i kryzysowym poświęcamy najnowszy numer naszego magazynu.

W artykule Tworzenie strategii w dynamicznym otoczeniu biznesowym David J. Teece, Paul G. Raspin i David R. Cox piszą o tym, że firmy nie mogą już polegać na tradycyjnych formach prognozowania w celu dostrzeżenia wyłaniających się szans i zagrożeń.

W materiale Wymyśl sobie groźną konkurencję, a następnie z nią wygraj Ian C. Woodward, V. „Paddy” Padmanabhan, Sameer Hasija i Ram Charan wskazują, jak budować strategiczną odporność firmy poprzez patrzenie na nią oczami konkurenta pragnącego ją zniszczyć.

W tekście Jak przezwyciężyć paradoks innowatora o pozyskiwaniu sojuszników we wdrażaniu naprawdę rewolucyjnych pomysłów, na podstawie wywiadów przeprowadzonych między innymi z Elonem Muskiem czy Jeffem Bezosem, piszą Jeff Dyer, Nathan Furr i Mike Hendron.

Mam nadzieję, że także inne artykuły zainspirują Państwa do tego, by myśleć innowacyjnie, a jednocześnie strategicznie i dzięki temu wygrywać w trudnych czasach.

Życzę owocnej lektury!

Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”

Paweł Górecki

Redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”


Najpopularniejsze tematy